UPDATE 22 mai 2017! A fost publicata schema de ajutor vers.3, modelul de plan de afaceri simplificat precum si anexele!


UPDATE 5 mai 2017! Autoturismele vor fi eligibile pentru orice afacere, cu anumite condiții! Lansarea programului este estimata pentru luna iunie!

Startup nation Romania 44000 euro de la stat.jpgPe data de 5 mai 2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert și Antreprenoriat a făcut publice normele schemei de ajutor de minimis ale programului Start Up Nation modificate în urma aprobării amendamentelor la proiectul Legii de aprobare a OUG nr. 10/2017. Totodată a fost publicată și lista codurilor CAEN eligibile în cadrul schemei precum și modelul de plan de afaceri.

Conform celor din minister, programul ar urma să se lanseze la sfârșitul lunii mai, începutul lunii iunie.

Înscrierile în program se vor face exclusiv online, pe o platformă special dedicată acestui program. Perioda de înscriere în program, va fi de 30 de zile de la deschiderea sesiunii de depuneri.

ATENȚIE! Varianta finală poate suferi modificări, documentele urmează să fie aprobate printr-un ordin de ministru, însă mai este nevoie și ca Legea de aprobare a OUG 10/2017, prin care se instituie programul Start-up Nation, să fie promulgată de către președintele țării, domnul Klaus Iohannis, și publicată în Monitorul Oficial.

Conform procedurii programului, publicată ieri 5 mai 2017, pe website-ul http://www.aippimm.ro/, rezultă următoarele:

Bugetul total al programului: Schema de ajutor de minimis este valabilă până la data de 31 decembrie 2020, plățile în cadrul schemei de minimis vor fi efectuate până la 31 decembrie 2021. Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2017, aprobat prin Legea nr. 6/2017  a Bugetului de Stat pe anul 2017 este de 1.713.798.000 lei. Finanțarea în cadrul prezentei scheme de minmis se face din fonduri de la bugetul de stat și fonduri europene.

Prin implementarea programului Startup-Nation, în anul 2017, statul estimează acordarea de ajutor de minimis unui număr de maximum 10.000 de beneficiari.

Suma maximă alocată/solicitant: 200.000 de euro, 100% nerambursabili, din valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv  TVA pentru societățile neplătitoare) aferente proiectului.

Data estimată/propusă pentru lansare: sfârșit de  mai – început de iunie 2017

Mod de înscriere: în luna mai se va deschide o aplicație online! Conform ultimelor informatii inscrierea se va face doar ONLINE, NU se vor face si inscrieri offline cum s-a propus initial;

Termen de înscriere: aplicația va rămâne deschisă timp 30 zile si se va putea prelungi, in cazul in care bugetul pe 2017 nu se va epuiza

Principiul aplicat: dosarele vor fi finanțate în funcție de punctaj. NU “primul venit, primul servit”

Cine poate aplica: firme noi, înființate după data de 30 ianuarie 2017

Locuri de muncă ce trebuie create: varianta propusă este de: minimum 1 loc de muncă pentru suma de 200.000 de lei

Cheltuieli eligibile propuseechipamente, mașini, inclusiv autoturisme – cu condiția să se poată justifica necesitatea acestora și se va putea achiziționa maximum 1 autoturism/beneficiar (cu excepția firmelor de taxi, rent a car, sau școli de șoferi unde nu este limitat nr. de mașini), în valoare de maximum 36000 lei fără TVA, utilaje, instalații, aparatură, instrumente de măsură și control, software aferent, creare website, echipamente IT, mobilier, sisteme de protecție, instalații economisire energie, website și promovare (maximum 8000 lei+TVA).

Salariisalariile vor fi eligibile, pe perioada implementării, pentru o perioadă de maximum  1 an, plafonate la salariul mediu brut pe țară. Locurile de muncă și salariile trebuie menținute timp de 2 ani.

Spațiu: va fi eligibilă și achiziția de spații de lucru/prestări servicii (NU se acceptă spații cu destinație locativă)

Chiria: chiria pentru spațiul de lucru va fi eligibilă, pentru o perioadă de  1 an (NU se acceptă spații cu destinație locativă)

TVA: eligibilă pentru firmele neplătitoare de TVA!

Construcția și/sau amenajarea sediului/spatiului NU va fi eligibilă!

Modul de acordare a finanțării: banii vor fi primiți sub formă de cereri de plată și/sau de rambursare. Salariile și chiria se vor primi sub formă de rambursare!

Plan de afaceri: ca și în orice program de finanțare, solicitanții vor trebui să întocmească un plan de afaceri, care să includă informații detaliate despre afacere, cum ar fi:  informații generale, viziunea strategia firmei, resursele umane ce vor fi implicate, activitate curentă (dacă e cazul), prezentarea proiectului, analiza pieței, proiecții financiare, justificarea necesității finanțării proiectului, etc. A fost publicat și modelul de plan de afaceri.

Grila de punctaj propusă:

1. Domeniul de activitate:

  • IT (Programare CAEN 6201) – 40 puncte
  • Producție – 40 puncte
  • Industrii creative (plus sănătate, educație) – 35 puncte
  • Servicii – 30 puncte
  • Comerț și alte activități – 25 puncte.

2. Crearea de locuri de muncă

  • Crearea unui loc de muncă suplimentar (in afara de cel obligatoriu) – 20 puncte

3. Categoria de angajați

  • 1 angajat defavorizat/absolvent după anul 2012 – 20 puncte
  • 2 angajați defavorizati/absolventi după anul 2012 – 25 puncte

*Notă – persoanele defavorizate sunt cele definite conform HG 799 din 2014 (vezi ART. 3 din HG 799). Puteți descărca/citi HG 799 din 2014 AICI 

Explicație:

Caz 1: dacă creați 1 singur loc de muncă pentru o persoană care nu este nici absolvent după 2012 si nici defavorizată, nu se primesc puncte la acest criteriu. Dacă acea persoană este absolvent după 2012 sau defavorizat – se primesc 20 de puncte.

Caz 2: dacă creați 2 locuri de muncă, din care doar o persoană este absolvent după 2012 sau defavorizată, se primesc puncte astfel: 20 de puncte (pt. ca se creaza 1 loc suplimentar) + 20 de puncte pentru persoana absolventa/defavorizată = deci se obtin 40 de puncte la acest criteriu.

Caz 3: dacă creați 2 locuri de muncă, din care ambele persoane sunt absolvente după 2012 sau defavorizate, se primesc puncte astfel: 20 de puncte (pt. ca se creaza 1 loc suplimentar) + 25 de puncte pentru 2 persoane absolvente/defavorizate = deci se obtin 45 de puncte la acest criteriu.

Limită de vârstă: NU există limită de vârstă pentru accesarea programului

Sunt eligibil dacă am avut PFA/I.I pe același cod CAEN?NU, doar dacă înființați o firmă cu alt cod CAEN pe care să accesați programul, diferit de cel/cele pe care ați avtivat ca PFA/I.I.

Cei care au deja o firmă, pot fi eligibili? – Da, prin înființarea unei firme noi, după 30.01.2017, și pe alt cod CAEN decât cel/cele pe care au activat/activează cealaltă firmă.

Când apare procedura de implementare? Procedura de implementare a fost publicată pe 5 mai 2017. Termenul de lansare al programului este estimat pentru sfârșitul lunii mai sau începutul lunii iunie.

ATENȚIE! Informațiile prezentate nu sunt informații oficiale finale, și mai pot suferi modificări.


Consultanta Startup Nation

RESURSE UTILE:

Pentru detalii oficiale despre acest program, accesați website-ul oficial al Ministerului pentru Mediul Pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat. Toate documentele oficiale pot fi descărcate de aici:

http://www.aippimm.ro/categorie/programe/start-up-nation-2017/

Sursa informațiilor: http://www.aippimm.ro/